Table 'baza66_strona.bbrzegi_stats' doesn't exist
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
1. Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.
2. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
3. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.
4. Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
5. Wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
6. Wytaczanie powództw w sprawach o uznanie wzorców umów za niedozwolone.
7. Udzielanie innych form pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów.
8. Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.
9. Nadzór nad działalnością stowarzyszeń i fundacji.
10. Współpraca z organizacjami pozarządowymi wynikająca z rocznego programu współpracy.
11. Realizacja zadań z zakresu ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie.
12. Merytoryczna i techniczna obsługa Komisji konkursowej opiniującej oferty złożone do otwartych konkursów ofert.
13. Kontrola realizacji zadań publicznych zlecanych organizacjom pozarządowym.
14. Przeprowadzanie postępowań w zakresie zbiórek publicznych na obszarze Powiatu oraz kontrola przeprowadzania tych zbiórek.
15. Nadzór nad działalnością stowarzyszeń innych niż stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego,
16. Wypowiadanie się w sprawie wniosku o rejestracją,
17. Żądanie dostarczania odpisów uchwał walnego zgromadzenia oraz niezbędnych wyjaśnień od władz stowarzyszenia,
18. Występowanie z wnioskiem o nałożenie grzywny na stowarzyszenie, w razie niezastosowania się stowarzyszenia do żądań,
19. Sprawowanie nadzoru nad jednostkami terenowymi stowarzyszenia,
20. Występowanie o usunięcie niezgodności z prawem w działalności stowarzyszenia lub naruszeń statutu, udzielanie ostrzeżeń władzom stowarzyszeń, występowanie do sądu o udzielenie upomnienia, uchylenie niezgodnej z prawem uchwały stowarzyszenia, rozwiązanie stowarzyszenia,
21. Występowanie z wnioskiem do sądu o wydanie zarządzenia tymczasowego w sprawie postępowania w czynnościach zarządu stowarzyszenia oraz o podjęcie zawieszonego postępowania w sprawie o rozwiązanie stowarzyszenia,
22. Występowanie z wnioskiem o ustanowienie kuratora dla stowarzyszeń,
23. Występowanie z wnioskiem o rozwiązanie stowarzyszenia w wypadku braku odpowiednich władz lub wymaganej ilości członków stowarzyszenia,
24. Rejestracja stowarzyszeń zwykłych i nadzór nad nimi,
25. Nadzór nad fundacjami.